Τετάρτη 25/11 18:00 – 00:00 ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΟΥ = BODARCH PERFORMANCE ART ABOUTNESS 4/4 ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΕΤΡΟ ΠΕΤΡΟΥ & ΣΤΕΛΛΑ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

Σε μια κατάσταση στην οποία η άθλια πραγματικότητα μπορεί ν’ αλλάξει μόνο με την ριζοσπαστική πολιτική πράξη, είμαστε υποχρεωμένοι να εξηγήσουμε γιατί ασχολούμαστε με την αισθητική. Δεν θα είχε νόημα ν’ αρνηθουμε ότι η ενασχόληση μας αυτή έχει ένα στοιχείο α π ε λ π ι σ ί α ς… είναι υποχώρηση σ’ έναν κόσμο πλασματικό, στον οποίο οι κρατούσες συνθήκες αλ- λάζουν και κατανικώνται μόνο στην σφαίρα της φαντασίας. Ωστόσο, αυτή η καθαρά ιδεολογική σύλληψη της τέχνης αμφισβητείται με ολοένα μεγαλύτερην ένταση. Φαίνεται ότι η τέχνη ως τέχνη εκφράζει μιαν αλήθεια, μιαν εμπειρία, μιαν αναγκαιότητα,οι οποίες,καίτοι δεν βρίσκονται στον χώρο της ριζοσπαστικής πράξης,αποτελούν μολαταύτα ουσιώδη συστατικά της ε π α ν ά σ τ α σ η ς…

ΧΕΡΜΠΕΡΤ ΜΑΡΚΟΥΖΕ Η ΑΣΘΗΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ για μια κριτική της μαρξιστικής ασθητικής.

ΘΑ  ΛΑΒΟΥΝ ΧΩΡΑ ΤΕΣΣEΡΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ A B O U T N E S S

ABOUT ABOUTNESS …αλλά αυτό συμβαίνει επειδή είναι ένα αντικείμενο, και τα αντικείμενα ως κατηγορία δεν αναφέρονται σε κάποιο θέμα, δηλαδή στερούνται αναφορικότητας [aboutness] ακριβώς επειδή είναι αντικείμενα…και τα έργα τέχνης έχουν ως χαρακτηριστικό το ότι αναφέρονται σε κάτι… ARTHUR C. DANTO Η μεταμόρφωση του κοινότοπου Μια φιλοσοφική θεώρηση της τέχνης ….Συνεπώς ο όρος ” aboutness” αποτελεί μια διευρυμένη χρήση της ”αναφορικότητας”, οχι τόσο ως προς το εύρος της ακρίβειάς της, όσο ως προς τη δυνατότητα συν-αναφορικότητάς της [coreferentiality] σχετικά με το έργο τέχνης και το καθημερινό αντικείμενο.[Σ.τ.Μ. Μαριλένας Καρρά]

A B O U T N E S S 4 / 4

ABOUT PERFORMANCE ART Performance became accepted as a medium of artistic expression in its own right in the 1970s.At that time,conceptual art-which insisted on an art of ideas over product,and on art that could not be bought and sold – was in its heyday and performance was often a demonstration, or an execution of those ideas…Performance manifestos,from the Futurists to the present,have been the expression of dissidents who have attempted to find other means to evaluate art experience in everyday life…Unlike theatre,the performer i s t h e a r t i s t, seldom a character like an actor,and the content rarely follows a traditional plot or narrative… ROSELEE GOLDBERG performance art from futurism to the present.

ABOUT AESTHETICS Η τέχνη μπορεί να ονομαστεί επαναστατική με πολλές έννοιες. Με μια στενή έννοια, η τέχνη ενδέχεται να είναι επαναστατική αν αντιπροσωπεύει μια ριζική αλλαγή στο στυλ και την τεχνική.Μια τέτοια αλλαγή ενδέχεται να είναι κατόρθωμα μιας γνήσιας πρωτοπορίας,που προοιωνίζεται ή αντανακλά ουσιώδεις αλλαγές στην κοινωνία εν γένει… ΧΕΡΜΠΕΡΤ ΜΑΡΚΟΥΖΕ Η αισθητική διάσταση.

ABOUT STYLE To νόημα,λοιπόν, της υπο-κουλτούρας είναι πάντοτε αμφισβητήσιμο και το στυλ είναι ο χώρος όπου συγκρούονται με τη μεγαλύτερη ένταση οι αντιτιθέμενοι ορισμοί… Η λέξη “υποκουλτούρα” είναι φορτωμένη με μυστήριο θυμίζει μυστικοπάθεια, μασονικούς όρκους και υπόκοσμο. Περιλαμβάνει ακόμα την ευρύτερη και διόλου ευκολότερη έννοια της “κουλτούρας”. Έτσι, με αυτήν την έννοια της κουλτούρας πρέπει να αρχίσουμε. DICK HEBDIGE Υπο-κουλτούρα Το νόημα του στυλ.

ABOUT EROS Αριστοφάνους λόγος ….έχω δηλαδή την γνώμην, ότι η ανθρωπότης δεν έχει αντιληφθεί καθόλου την σπουδαιότητα του Έρωτος. …η αιτία τούτου είναι, ότι αυτή ήτο η πρωταρχική μας φύσις και ότι κάποτε ήμεθα ολόκληροι. Του ολοκλήρου λοιπόν ο πόθος και η ορμή έχει το όνομα Έ ρ ω ς. ΠΛΑΤΩΝΟΣ Συμπόσιον.

Έρως και πολιτιμός Οι ομάδες και τα ομαδικά ιδεώδη, οι φιλοσοφίες, τα έργα της τέχνης και της λογοτεχνίας που εκφράζουν ακόμα, χωρίς συμβιβασμούς, τους φόβους και τις ελπίδες της ανθρωπότητας βρίσκονται την στιγμή αυτή σε αντίθεση με την αρχή της πραγματικότητας που επικρατεί : αποτελούν την απόλυτη καταγγελία της. ΧΕΡΜΠΕΡΤ ΜΑΡΚΟΥΖΕ

 
Scroll to Top