Greek Dutch English French German Italian Portuguese Spanish
Η συνέλευση του ΕΜΠΡΟΣ με αφορμή το ανώνυμο κείμενο που διακινήθηκε στο διαδίκτυο με την υπογραφή "Ατομικές Μονάδες" ξεκαθαρίζει ότι ζητήθηκε από τα μέλη της συνέλευσης ανάληψη ευθύνης για το συγκεκριμένο κείμενο. Κανένα μέλος ή συλλογικότητα δεν ανέλαβε την ευθύνη της συγγραφής του κειμένου και υπό αυτό το γεγονός το κείμενο χαρακτηρίστηκε "ορφανό", "προβοκατόρικο" και "πρακτορικό".
 
16/7/2017 ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΕΜΠΡΟΣ

Συμπαράσταση και διαμαρτυρία την Παρασκευή 28/04/2017 στις 09:00

Καλούμε σε συμπαράσταση και διαμαρτυρία την Παρασκευή 28/04/2017 στις 09:00, στα δικαστήρια της Ευελπίδων, κτίριο 2.
 

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΤΕ ΤΟ ΕΜΠΡΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΑΠΕΙΛΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Στις 30 Οκτωβρίου 2013 δύο ηθοποιοί συλλαμβάνονται στο χώρο του θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ την ώρα που κάνουν πρόβα. Παραπέμπονται σε δίκη με την αυτόφωρη διαδικασία με τις κατηγορίες της παραβίασης «σφραγίδων, διατάραξης οικιακής ειρήνης και κατ’ εξακολούθηση κατάληψης δημοσίου κτιρίου». Αυτή η αδιανόητη σύλληψη αποτελεί κορύφωση της επίθεσης της Πολιτείας σε ένα χώρο που τα τέσσερα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί σε πυρήνα εναλλακτικής πολιτιστικής και κοινωνικής δράσης για το κέντρο της Αθήνας και μάλιστα μέσα στην καρδιά της κρίσης.

Στις 12/10/2015, μετά από 2 αναβολές, θα επαναληφθεί η δίκη των 2 ηθοποιών.

Το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ στο κέντρο της Αθήνας δέχεται και πάλι επίθεση και είναι σε άμεσο κίνδυνο.

Από το Νοέμβριο του 2011, το Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ, εγκαταλελειμμένο για πολλά χρόνια από την ελληνική πολιτεία, λειτουργεί ως καλλιτεχνικός αυτοδιαχειριζόμενος χώρος. Με πολιτιστική και κοινωνική δράση, σύνδεση με τους κατοίκους της γειτονιάς αλλά και με άλλους αυτοδιαχειριζόμενους χώρους, καθώς και με ένα σημαντικό τμήμα της ελληνικής και της διεθνούς καλλιτεχνικής και ακαδημαϊκής κοινότητας, λειτουργεί ως πυρήνας καλλιτεχνικής δημιουργίας και πειραματισμού, αλλά και κοινωνικής αλληλεγγύης και πολιτικού ακτιβισμού, αντίθετος σε κάθε λογική εμπορευματοποίησης και αποκλεισμού, ως κοινό αγαθό για τη γειτονιά και την πόλη.

Όλοι εμείς, όσοι μετέχουμε στην Ανοιχτή Συνέλευση του Ελεύθερου Αυτοδιαχειριζόμενου Θεάτρου «Εμπρός», καλούμε όλους όσους έχουν περάσει μέχρι σήμερα από το χώρο του ΕΜΠΡΟΣ, καλλιτέχνες, θεωρητικούς, πολιτικούς και κοινωνικούς ακτιβιστές, αλλά και όσους θεωρούν σημαντική για την κοινωνία την ύπαρξη ελεύθερων, αυτοδιαχειριζόμενων καλλιτεχνικών και κοινωνικών χώρων να σταθούν δίπλα μας όχι μόνο στη δίκη των δύο ηθοποιών, αλλά και στη συνολικότερη προσπάθειά μας να κρατήσουμε ζωντανό το ΕΜΠΡΟΣ. Να αντισταθούν μαζί μας ενάντια στον κρατικό αυταρχισμό και το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, υπέρ της ελεύθερης καλλιτεχνικής δημιουργίας και της κοινωνικής αλληλεγγύης.

Το ιστορικό κτίριο της Ρήγα Παλαμήδη 2, με την εμβληματική ταμπέλα «Εμπρός», χτίστηκε το 1933 και μέχρι το 1985 στέγασε το τυπογραφείο της ομώνυμης εφημερίδας. Το 1988 η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου το μίσθωσε στον ηθοποιό και σκηνοθέτη Τάσο Μπαντή κι εκεί στεγάστηκαν οι παραστάσεις της θεατρικής εταιρείας «Μορφές» και στη συνέχεια της Εταιρείας Θεάτρου «Εμπρός» μέχρι τον θάνατο του Τ. Μπαντή. Την περίοδο των «Μορφών», το θέατρο Εμπρός υπήρξε ένα από τα σημαντικότερα αθηναϊκά θέατρα. Το 1989 το κτίριο ανακηρύχθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού ιστορικό διατηρητέο μνημείο.

Αυτό το κτίριο, που ρήμαζε εγκαταλελειμμένο μετά το θάνατο του Τ. Μπαντή, κατέλαβε και επανενεργοποίησε, το Νοέμβριο του 2011, η Κίνηση Μαβίλη, μια πρωτοβουλία καλλιτεχνών και θεωρητικών, η οποία πρότεινε αρχικά ένα δωδεκαήμερο πυκνό πρόγραμμα εκδηλώσεων φέρνοντας στο χώρο καλλιτέχνες, θεωρητικούς, σκηνοθέτες, ηθοποιούς, χορογράφους και χορευτές, αρχιτέκτονες και πλήθος θεατών. Όλες οι εκδηλώσεις είχαν ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Συνέχισε να δραστηριοποιείται στο χώρο μετά την επανενεργοποίηση για έναν περίπου χρόνο, ώσπου η ΕΤΑΔ κάλεσε την Κίνηση Μαβίλη να εκκενώσει άμεσα το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ ανακοινώνοντας πιθανή ενοικίαση του χώρου. Σε μια εποχή κρίσης, όπου το κράτος αποδεικνύεται ανίκανο ή μάλλον απρόθυμο να στηρίξει υλικά τον πολιτισμό και τη δημιουργία κοινωνικών δομών, η σωτηρία του ΕΜΠΡΟΣ ήταν ζωτικής σημασίας. Μαζεύτηκαν πάνω από 2000 υπογραφές στήριξης στο εγχείρημα του ΕΜΠΡΟΣ. Ταυτοχρόνως, πολλοί καλλιτέχνες, θεωρητικοί και ακτιβιστές θέλησαν να υπερασπιστούν πιο ενεργά το χώρο με αποτέλεσμα μια περαιτέρω διεύρυνση των συμμετεχόντων στην κατάληψη η οποία, εδώ και 3 χρόνια, λειτουργεί με το όνομα «Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ» και αποφασιστικό όργανό της την Ανοιχτή της Συνέλευση.

Από το Νοέμβριο του 2012 το ΕΜΠΡΟΣ λειτουργεί ως ανοιχτός πολιτιστικός και κοινωνικός χώρος και φιλοξενεί παραστάσεις, εκθέσεις, προβολές, συζητήσεις και κοινωνικές δραστηριότητες, φεστιβάλ, προσφέροντας στέγη σε νέες ομάδες που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν τα υπέρογκα ενοίκια της αγοράς, αλλά και δημιουργώντας δικές του δράσεις. Ο τρόπος λειτουργίας του βρίσκεται υπό διαρκή επεξεργασία προκειμένου να επιτελεί με όλο και καλύτερο τρόπο τον πολιτιστικό και κοινωνικό του ρόλο ως ένα κοινό αγαθό στην καρδιά της Αθήνας. Παράλληλα έχει δικτυωθεί και έχει εγκαινιάσει σχέσεις με άλλους αντίστοιχους χώρους, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, και χαίρει της υποστήριξης όχι μόνο καταλήψεων και κοινωνικών χώρων, αλλά και πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων για τις τέχνες από όλη την Ευρώπη.

Τον Σεπτέμβριο του 2013 το ΕΜΠΡΟΣ σφραγίστηκε για μια ακόμα φορά, αυτή τη φορά κατόπιν αιτήματος του ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο φαίνεται ότι έχει μεταγραφεί ο χώρος, αν και το ΦΕΚ της παραχώρησης στο ΤΑΙΠΕΔ είναι αρκετά προβληματικό, στο βαθμό που δεν αναφέρεται το κτίριο με τη σωστή του διεύθυνση, ενώ και το ζήτημα της μεταγραφής του από το υποθηκοφυλακείο φαίνεται ότι έχει τεχνικές δυσκολίες. Ο χώρος ξανάνοιξε λίγες μέρες αργότερα, και στις 30 Οκτωβρίου 2013, σε μια κορύφωση αυτής της επίθεσης, δύο ηθοποιοί συλλαμβάνονται μέσα στο χώρο του θεάτρου και παραπέμπονται σε δίκη με τις κατηγορίες «παραβίαση σφραγίδων, διατάραξη οικιακής ειρήνης και κατ’ εξακολούθηση κατάληψη δημόσιου χώρου».

Έκτοτε, οι εξελίξεις που όλες και όλοι γνωρίζουμε και η υπογραφή και του «τρίτου μνημονίου» κατέστησαν το ΤΑΙΠΕΔ που θα μετονομαστεί σε (Ταμείο Εθνικού ή Δημόσιου Πλούτου)  ανεξάρτητο και, συνεπώς, ισχυρότερο.

Σε πείσμα της προσπάθειας να ξεπουληθούν τα πάντα σε μια χώρα που ασφυκτιά από την κρίση, το ΕΜΠΡΟΣ παραμένει ανοιχτό και σας καλεί να συμμετέχετε όλοι στις δράσεις του.

Ήδη δηλώσεις υποστήριξης στο ΕΜΠΡΟΣ έχουν γίνει από πολλούς φορείς και άτομα από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

 

Η υποστήριξή σας και η φυσική σας παρουσία είναι ζωτικής σημασίας για τη συνέχιση του εγχειρήματος του ΕΜΠΡΟΣ αλλά και για τους δύο συλληφθέντες ηθοποιούς, που θα δικαστούν στις Παρασκευή 28/04 στις 09:00.

28.04.2017
Αθώοι οι δύο ηθοποιοί που συνελλήφθησαν στο ελεύθερο αυτοδιαχειριζόμενο θέατρο Εμπρός, στις 30 Οκτωβρίου 2013.