Αλλαγή μέρας Συνέλευσης

ΝΕΑ ΜΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 3/4/2023

και κάθε Δευτέρα στις 20:00 η ανοικτή συνέλευση του

ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

embros logo png black

Προτάσεις για εκδηλώσεις κάθε Δευτέρα μετά τις 20:00 ή ηλεκτρονικά εδώ

Εκδηλώσεις του ΕΜΠΡΟΣ

Παραστάσεις - Προβολές - Ομιλίες - Συναντήσεις Ομάδων

12/10, 21:00 - παράσταση "Apostasis" - ομάδα Teatri Offesi

APΟSTASIS

Σενάριο και σκηνοθεσία: Lorenzo Marvelli

Θεατρική ομάδα Teatri Offesi

 

Από τη μία ο Περσέας είναι ένας ήρωας που αγωνίζεται να πραγματοποιήσει τα αξιομνημόνευτα κατορθώματα του, έχει να σκοτώσει τέρατα, να ζήσει μιαν αγάπη, να κατακτήσει ένα βασίλειο.

Από την άλλη υπάρχει ένας σκηνοθέτης ενός θεατρικού έργου που θέλει να ανεβάσει την παράσταση του,  ένα θεατρικό σενάριο, η πειθαρχία και η θυσία των ηθοποιών του θιάσου. Σύμμαχοι (ή εχθροί) των δύο ανδρών είναι η θεά Αθηνά, η θανατηφόρος Μέδουσα, η Ανδρομέδα, και η Δανάη ή αλλιώς μια ομάδα ηθοποιών που έχουν να αντιμετωπίσουν δύο αλαζονικούς άντρες, οι οποίοι καθορίζουν την ύπαρξη αυτών των γυναικών, αναγκάζοντας τες να δρούν με πολύ συγκεκριμένο τρόπο. Οι γυναίκες ηθοποιοί και οι γυναίκες του μύθου μοιάζουν να είναι καταδικασμένες στην ίδια μοίρα. 

Είναι φανερό ότι τα κατορθώματα του Περσέα μπορούν να πραγματοποιηθούν μόνο με τη συγκατάθεση των γυναικών που τον πλαισιώνουν, και ο σκηνοθέτης μπορεί να πραγματοποιήσει την παράσταση του, μόνο αν οι γυναίκες σιωπηλά και συγκαταβατικά δεχτούν τις οδηγίες του. 

Είναι σωστό όμως ένας ήρωας για να καταφέρει να κάνει την πορεία του ώστε να γίνει μυθικός, να παραμελήσει τις ανάγκες των κοντινών του ανθρώπων; 

Είναι σωστό ένας σκηνοθέτης να νοιάζεται μόνο για το τι θα ανεβάσει στο σανίδι, και να αδιαφορεί για τις ευαισθησίες, τις ανασφάλειες, και τους φόβους των ηθοποιών που καλούνται να παίξουν στην παράσταση του; 

Ποιό είναι το τίμημα της επιτυχίας; 

Και γιατί πρέπει να το πληρώνει πάντα κάποιος άλλος; 

Η Αpóstasis είναι ένα παράλογο σχέδιο μιας ανταρσίας απέναντι στη δεσποτική εξουσία του ήρωα και του σκηνοθέτη. Η παράσταση αμφιταλαντεύεται συνεχώς ανάμεσα στον μύθο και την πραγματικότητα και με τρόπο σχεδόν βλάσφημο, δίνει την δυνατότητα να ανατραπεί η σταθερότητα του αρχαιοελληνικού μύθου φτάνοντας σε σημείο να διακωμωδεί την ισχυρογνωμοσύνη οποιουδήποτε θέλει να επαναπροσδιορίσει την ιστορία χωρίς να λάβει υπόψιν του την δημιουργικότητα του ηθοποιού, την φαντασία του, αλλά και το καινούργιο. Αυτός είναι ο λόγος που απέναντι σε έναν έκπληκτο σκηνοθέτη και ανήμπορο να ελέγξει την κατάσταση , εξελίσσεται μία μη αναμενόμενη και διαφορετική παράσταση: ο Περσέας είναι ένα αγόρι με παιδιάστικη συμπεριφορά, κακομαθημένο και γέλοιο, η Ανδρομέδα είναι μία επιπόλαιη και αλκοολική σύζυγος, η Δανάη είναι μία άσπλαχνη μάνα παιδοκτόνος, και η γοργόνα Μέδουσα υποκύπτει στον Σαπφικό έρωτα που της προκαλεί η θεά Αθηνά. 

Αθήνα 12 Οκτώβρη 2019 9μ.μ.

Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός

Τροποποίηση : Δευτέρα, 07 Οκτωβρίου 2019 12:42
Αξιολόγησε αυτό το άρθρο
(1 Αξιολόγηση)

Ίσως σας ενδιαφέρει

Ετικέτες

12/10, 21:00 - παράσταση

Σχετικά με το ΕΜΠΡΟΣ

Το Εμπρός είναι καλλιτεχνική, κοινωνική και πολιτική κατάληψη και προσπαθεί να λειτουργεί οριζόντια. Κάθε Δευτέρα μετά τις 20:00 γίνεται η Ανοιχτή του Συνέλευση όπου συζητιούνται θέματα αυτοργάνωσης και αυτοδιαχείρησης του χώρου, προγραμματισμού, θεματικών, γίνονται ενημερώσεις και λαμβάνονται από κοινού αποφάσεις. Είμαστε αντίθετες/οι σε κάθε μορφή ιεραρχίας, διακρίσεων και κάθετων συντονισμών με αναθέσεις. Με αυτοδιάθεση και αυτοδέσμευση όλων των παρόντων στην Ανοιχτή Συνέλευση για ενεργή συμμετοχή στη λειτουργία του, με αμοιβαίο σεβασμό και νιάξιμο, αυτό είναι δυνατό....περισσότερα
 

Διεύθυνση & Επικοινωνία

Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός

Ρήγα Παλαμήδη 2, Ψυρρή, Αθήνα

email : embrostheater0@gmail.com

Δεν λειτουργεί η εγγραφή από email της Microsoft (hotmail και windows live). Σας παρακαλούμε δώστε κάποιο άλλο email.

Ακολουθήστε μας

 
Creative Commons Creative Commons 2011 - 2017 Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός
Όλο το περιεχόμενο είναι ελεύθερο προς αντιγραφή, διανομή, προβολή και μεταποίηση, αρκεί η διάθεση αυτού και του παράγωγου έργου να συνεχίσει να διατίθεται εξίσου ελεύθερα

Αναζήτηση

κανείς δεν είναι ξένος στο ΕΜΠΡΟΣ