“Date in No Bodies’ Land”, butoh duet with Espartaco Martinez & Vicky Filippa – Σάββατο, 2/3/2024, 21:30-22:30

Μόνο για μία παράσταση! 
Date in No Bodies’ Land
Σάββατο 02 Μαρτίου, ώρα 21:30,
Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός – Eίσοδος Eλεύθερη
Καθώς αναμένεται μεγάλη προσέλευση, φροντίστε να έρθετε εγκαίρως ώστε να βρείτε θέση.
Πληροφορίες: 6973168190
Ο Μεξικανός χορευτής και χορογράφος του είδους Espartaco Martinez, διεθνώς γνωστός από τη συμμετοχή του στη θρυλική ομάδα butoh Daraikudakan έρχεται πρώτη φορά στην Ελλάδα σε πρόσκληση και διοργάνωση της Bίκυς Φίλιππα, ιδρύτριας της ομάδας butoh και παραστατικών τεχνών Quantum Body Athens Butoh Dance Group. Μαζί θα συνδημιουργήσουν και θα παρουσιάσουν ένα ντουέτο χορού Butoh.
Live electronics: Μικές Σακελλίου
Περιγραφή:
«Αγαπάς τον τόπο σου και όμως στα αλήθεια με σέρνεις σε μια καταγωγή που δεν είναι δική σου για να μπορώ να σε ονομάσω την παρουσία των δέντρων, το βλέμμα μου περιηγείται σε κάθε πλατύ ποτάμι, στο πέταγμα των ανώνυμων πουλιών. Η μνήμη μου. Ερχόμενοι και περνώντας μέσα από την επισφάλεια, ο φόβος καίει. Και έτσι το σώμα μου γίνεται μια απάντηση που ρωτά και το σώμα σου ρωτά τις απαντήσεις από τον καπνό των χρόνων μετά τη ζωή από τον καπνό των ετών μετά το θάνατο, οπότε δεν έχω άλλη επιλογή από το να σε γδύσω με το σώμα μου και να με γδύσω με το δικό σου και έτσι να ακούσει ο ένας στον άλλον στην «χώρα του κανένα» χωρίς επιστροφή.»
Αναλυτικά:
Ο τίτλος «Date in No Bodies’ Land» περικλείει την ουσία της παράστασης, συμβολίζοντας ένα ραντεβού πέρα από τους περιορισμούς του χρόνου, του χώρου και των διαστάσεων, ακόμα και αυτών που το ίδιο το σώμα φέρει. Σε αυτό το “ραντεβού” επί σκηνής, διερευνάται μέσω της γλώσσας του χορού butoh, το περίπλοκο θέμα της συγχρονικότητας (χώρος-χρόνος) και της σχέσης της με τη μνήμη. Που η μνήμη μας πάει.
Για να φτάσει κανείς σε αυτή τη Γη, για να είναι συνεπής στο ραντεβού του με την Ύπαρξη, χρειάζεται να αντιπαρατεθεί με την αποδοχή της ανυπαρξίας που μπορεί να φέρει το ανθρώπινο σώμα μέσα στην ίδια του την ύπαρξη. Όπως η ζωή φέρει μέσα της αδιαίρετο τον Θάνατο. Ένα μεγάλο παραδοξο γεννιέται καθώς για να βρείς τη Γη που δεν ανήκει σε κανέναν πρεπει να γίνεις ο κανένας. Τότε τι γίνεται με το ίδιο το σώμα;
Μαζί, οι δύο καλλιτέχνες δίνουν ένα “Ραντεβού στην Χώρα του Κανένα” σε μια παράφραση της γνωστής φρασης “Νο Man’s Land”
ως μέρος μιας μοναδικής πολιτιστικής ανταλλαγής σε μια παρασταση που ξεπερνά τα σύνορα, εδαφικά και προσωπικά φέρνοντας κοντά δύο καλλιτέχνες από μακρινές χώρες σε μια εν τω βάθει εξερεύνηση της ελευθερίας, μέσα από σύμβολα, μοτίβα και αναπαραστάσεις από το πλούσιο μυθικό παρελθόν τών δύο χωρών.
Συναντιούνται και χορεύουν ωστέ ενώνοντας να καταργήσουν και να απελευθερώσουν/απελευθερωθούν από τις προσωπικές τους φόρμες θυσιάζοντας τες στο ρίσκο του νέου σώματος που θα προκύψει από αυτή τη συνάντηση.
Σε αυτή τη συνάντηση σας θέλουμε μαζί μας.
————————————————————-
ΕSPARTACO MARTINEZ | ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Butoh Χορευτής & Ανθρωπολόγος του θεάτρου
Για τον Espartaco Martinez, η ουσία του χορού Butoh συλλαμβάνεται ως ένα ταξίδι στα αινιγματικά τοπία της ύπαρξης – έναν χορό σε ένα πεδίο χωρίς σταθερή ταυτότητα ή αναπαράσταση. Η βαθιά προσέγγισή του σε αυτή τη μορφή τέχνης δεν αφορά την απλή αναπαράσταση, αλλά μάλλον την εξερεύνηση της ύπαρξης μέσα στο χώρο, που αγκαλιάζει την παροδική φύση της ύπαρξης.
Πτυχιούχος υποκριτικής, το καλλιτεχνικό ταξίδι του Espartaco ήταν ένα ταξίδι συνεχούς εξέλιξης και συνεργασίας. Η πρόσφατη χορευτική του συνεργασία σε μια συμπαραγωγή με τη Γαλλία εμβάθυνε στις ριζοσπαστικές φιλοσοφίες του Antonin Artaud, εξερευνώντας την περίπλοκη πολυπλοκότητα της ζωής. Ο Espartaco διοργανώνει εργαστήρια με το ενδιαφέρον θέμα: «έρωτας με την παράδοση» σε αξιόλογα ιδρύματα αφιερωμένα στις τέχνες του θεάματος και του χορού. Για τρία χρόνια, καθοδήγησε τα μαθήματα «χορευτικής παράστασης» στο περίφημο Πανεπιστήμιο Τέχνης και Σχεδίου Yoshibi στο Τόκιο, γαλουχώντας το καλλιτεχνικό μυαλό των επίδοξων ερμηνευτών.
Η καλλιτεχνική εξερεύνηση του Espartaco εμβαθύνει στα πεδία της θεατρικής ανθρωπολογίας και σε αυτό που ο ίδιος αναφέρει ως «απαγορευμένο πρόγραμμα σπουδών». Κατά τη διάρκεια μιας πενταετούς εξορίας στην καρδιά του κινήματος Butoh, γνωστή ως «η εξέγερση της σάρκας», συνεργάστηκε σε πολλά κομμάτια με την σημαντικότερ ομάδα Butoh “Dairakudakan” υπό την καθοδήγηση του σεβαστού δασκάλου Maro Akaji. Το καλλιτεχνικό του ταξίδι εμπλουτίστηκε μέσω συνεργασιών και συναντήσεων με προσωπικότητες όπως ο Kumotaro Mukai, ο Takuya Muramatsu, ο Kudo Taketeru και ο Daisuke Yoshimoto, καθώς και με επιδραστικά καλλιτεχνικά συγκροτήματα όπως το επικό Bread and Puppet Co, το mystic punk Derevo Theatre και το θέατρο. του χάδι με επικεφαλής τον επιφανή κλόουν, Danielle Finzi Pasca.
Με τα χρόνια, ο υποβλητικός “no name dance” του Espartaco έχει κοσμήσει σκηνές και φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο, από τη Βραζιλία, την Κολομβία και την Κόστα Ρίκα έως τις ΗΠΑ, την Κορέα, την Ιαπωνία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ελβετία και σε όλο το Μεξικό.
Πρόσφατα, ο Espartaco τιμήθηκε από την Εθνική Διοίκηση Τεχνών του Μεξικού ως μέλος του «National Creators System», αναγνωρίζοντας την κοινωνικά σημαντική καλλιτεχνική του προσφορά. Με το έργο του θέλει να προκαλεί τις συμβατικές αντιλήψεις, προσκαλώντας το κοινό σε έναν τόπο όπου η κίνηση και η έκφραση συγχωνεύονται για την εξερεύνηση της ανθρώπινης εμπειρίας.
ΒIKY ΦΙΛΙΠΠΑ | ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η Βίκυ Φίλιππα γεννήθηκε στην Αθήνα το 1990.
Είναι χορεύτρια και χορογράφος του butoh.
Από το 2008 έως και σήμερα, ασχολείται εντατικά με την τεχνική του Ιαπωνικού μεταμοντέρνου χορού Butoh που από το 2014 αποτελεί και την κύρια μορφή έκφρασης της δουλειάς της καθώς είναι μία από τις λίγες Ελληνίδες εκπροσώπους του είδους.
Διδάσκει συστηματικά, σκηνοθετεί και χορογραφεί, παρουσιάζοντας τα έργα της στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ διοργανώνει σεμινάρια και performances με διεθνής καλλιτέχνες και δασκάλους του είδους με τους οποίους έχει συνάψει αρκετές σημαντικές συνεργασίες.
Έχει μαθητεύσει, μεταξύ πολλών άλλων, με τους masters του είδους: Yumiko Yoshioka, Valentin Tszin, Koseki Sumako, Yuko Kaseki, Sainkho Namtchylac, Atshushi Takenouchi, Katsura Kan, Imre Thormann κ.α.
Το 2015, ίδρυσε την ομάδα παραστατικών τεχνών Quantum Body Athens Butoh Dance Group, που με τα χρόνια έχει εξελιχθεί σε μια butoh κοινότητα στην καρδιά της Αθήνας, αριθμώντας πάνω από 40 σταθερά μέλη. Είναι μια ανεξάρτητη ομάδα,που μέσα από τις δράσεις της προσπαθεί να μεταδώσει τις ριζοσπαστικές πρακτικές και την αισθητική του butoh και να φέρει το ελληνικό κοινό σε μεγαλύτερη επαφή με το είδος, χτίζοντας παράλληλα γέφυρες συνεργασίας με καλλιτέχνες του εξωτερικού. Όραμά της η προσφορά στην εναλλακτική σκηνή της Αθήνας με τη δημιουργία ενός νέου λεξιλογίου, κινησιολογίας, υποκριτικής και εκφοράς λόγου που ονομάζεται “κβαντικό σώμα” .
Η ομάδα στηρίζεται από τα μέλη της και από τον κόσμο που την ακολουθεί στις δράσεις της.
Τέλος, έχει σπουδάσει μαθηματικά, αποφοιτώντας από το Πανεπιστήμιο της Κρήτης και έπειτα συνέχισε τις σπουδές της σε μεταπτυχιακό επίπεδο στον τομέα της Βιοπληροφορικής και είναι υποψηφια διδάκτωρ στην Ιατρική σχολή Αθηνών.
———————————————————————————–
English text
———————————————————————————–
Just for one show!
Date in No Bodies’ Land
Saturday 02 March, time 21:30,
Free Self-managed Theater Embros – Free entrance
As a large turnout is expected, be sure to arrive early to secure a seat.
The Mexican dancer and choreographer of the genre Espartaco Martinez, internationally known for his participation in the legendary butoh group Daraikudakan, is coming to Greece for the first time at the invitation and organization of Vicky Filippa, founder of the butoh and performing arts group Quantum Body Athens Butoh Dance Group. Together they will co-create and perform a Butoh dance duet.
Live electronics: Mikes Sakelliou
The title ‘Date in No Bodies’ Land’ encapsulates the essence of the show, symbolizing a date beyond the limitations of time, space and dimensions, even those of the body itself. In this “date” on stage, the complex theme of synchronicity is explored through the language of butoh dance.
To reach this land, to be consistent in one’s rendezvous with Existence, one needs to confront the acceptance of non-existence that the human body can bring within its very existence. As life carries within it indivisible Death. A great paradox is born as in order to find the Land that belongs to no one you have to become a nobody. And then what about the body itself?
Together, the two artists give a “Date in No Bodies’ Land” in a paraphrase of the famous phrase “No Man’s Land”
as part of a unique cultural exchange in a performance that transcends borders, territorially and personally bringing together two artists from distant countries in a deep exploration of freedom, through symbols, motifs and representations from the rich mythic past of the two countries.
They meet and dance as they unite to abolish and liberate themselves from their personal forms by sacrificing them at the risk of the new body that will emerge from this meeting.
In this meeting we want you with us.
————————————————————-
ESPARTACO MARTINEZ | CV
Butoh Dancer & Theater Anthropologist
For Espartaco Martinez, the essence of Butoh dance is captured as a journey through the enigmatic landscapes of existence – a dance in a field without fixed identity or representation. His profound approach to this art form is not about mere representation, but rather the exploration of existence within space, embracing the transitory nature of existence.
An acting graduate, Espartaco’s artistic journey has been one of constant evolution and collaboration. His recent dance collaboration in a co-production with France delved into the radical philosophies of Antonin Artaud, exploring the intricate complexity of life. Espartaco organizes workshops with the interesting theme: “love with tradition” in notable institutions dedicated to performing arts and dance. For three years, he taught the “dance performance” classes at the prestigious Yoshibi University of Art and Design in Tokyo, nurturing the artistic minds of aspiring performers.
Espartaco’s artistic exploration delves into the fields of theatrical anthropology and what he refers to as “forbidden curriculum.” During a five-year exile in the heart of the Butoh movement, known as “the revolt of the flesh”, he collaborated on several pieces with the most important Butoh group “Dairakudakan” under the guidance of the respected master Maro Akaji. His artistic journey was enriched through collaborations and meetings with figures such as Kumotaro Mukai, Takuya Muramatsu, Kudo Taketeru and Daisuke Yoshimoto, as well as influential art groups such as the epic Bread and Puppet Co, the mystic punk Derevo Theater and the . of caress led by the famous clown, Danielle Finzi Pasca.
Over the years, Espartaco’s evocative “no name dance” has graced stages and festivals around the world, from Brazil, Colombia and Costa Rica to the USA, Korea, Japan, France, Germany, Switzerland and throughout Mexico.
Recently, Espartaco was honored by the National Arts Administration of Mexico as a member of the “National Creators System”, recognizing his socially significant artistic contribution. With his work he wants to challenge conventional perceptions, inviting the public to a place where movement and expression merge to explore the human experience.
———————————————————————————
VICKY FILIPPA | CV
Vicky Filippa was born in Athens in 1990.
She is a butoh dancer and choreographer.
From 2008 until today, she has been intensively involved with the Japanese postmodern Butoh dance technique, which since 2014 has been the main form of expression of her work as she is one of the few Greek representatives of the genre.
She systematically teaches, directs and choreographs, presenting her works in Greece and abroad, while organizing seminars and performances with international artists and teachers of the genre with whom she has entered into several important collaborations.
She has studied, among many others, with the masters of the genre: Yumiko Yoshioka, Valentin Tszin, Koseki Sumako, Yuko Kaseki, Sainkho Namtchylac, Atshushi Takenouchi, Katsura Kan, Imre Thormann, etc.
In 2015, he founded the performing arts group Quantum Body Ahens Butoh Dance Group, which over the years has grown into a butoh community in the heart of Athens, counting over 40 permanent members. It is an independent group that, through its actions, tries to transmit the radical practices and aesthetics of butoh and to bring the Greek audience into greater contact with the genre, while building bridges of cooperation with foreign artists. Her vision is to contribute to the alternative scene of Athens by creating a new vocabulary, kinesiology, acting and speach called “quantum body”.
The group is supported by its members and by the people who follow it in its actions.
Finally, she has studied mathematics, graduating from the University of Crete and then continued her studies at postgraduate level in the field of Bioinformatics and is a PhD candidate at the Medical School of Athens.
Scroll to Top