Greek Dutch English French German Italian Portuguese Spanish

Εκδηλώσεις του ΕΜΠΡΟΣ

Παραστάσεις - Προβολές - Ομιλίες - Συναντήσεις Ομάδων

Κάθε Τετάρτη 16:00 - 18:00 Μαθήματα YOGA με τον Μηνά

IYENGAR ΓΙΟΓΚΑ

με τον Γιούλη Μηνά

Η λέξη Γιόγκα στα σανσκριτικά προέρχεται από τη ρίζα yug-, που σημαίνει ενώνω. Στόχος του Γιόγκα είναι ως εκ τούτου η ένωση των δύο πόλων που απαρτίζουν την ανθρώπινη ενότητα: θετικού-αρνητικού, αρσενικού-θηλυκού ή υλικού-πνευματικού μέσω της επίγνωσης του εαυτού.

Χάθα Γιόγκα, ονομάζεται μόνο ένα μέρος του ευρύτερου φιλοσοφικού συστήματος, το οποίο αφορά στην υγεία του φυσικού σώματος και του νου. Σκοπός της είναι να καθαρίσει και να εξαγνίσει το φυσικό μας φορέα, προετοιμάζοντάς τον έτσι για τις πιο απαιτητικές πρακτικές που αφορούν στη νόηση: τη συγκέντρωση, τον έλεγχο των σκέψεων και την αποδέσμευση από το εγώ, που οδηγούν στην αναγνώριση του αληθινού εαυτού.

Τα οφέλη του Γιόγκα, όπως προκύπτει από σχετικές ιατρικές έρευνες, είναι πολλά: καλύτερη κυκλοφορία του αίματος, αποτελεσματικότερη λειτουργία της καρδιάς, αύξηση των ενδορφινών, ανθεκτικότητα στο στρες, αύξηση της ελαστικότητας των ιστών τόσο του μυοσκελετικού συστήματος όσο και των εσωτερικών οργάνων, βελτίωση της αναπνευστικής  ικανότητας, μείωση του πόνου, αύξηση εγκεφαλικών κυμάτων Άλφα και Θήτα που δρουν ηρεμιστικά στον εγκέφαλο, κ.λπ.

            Τα μαθήματα διαρκούν μιάμιση ώρα και η εξάσκηση κατά τη διάρκεια του μαθήματος περιλαμβάνει προθέρμανση, κινητικές και στατικές ασκήσεις (άσανας) και χαλάρωση (γιόγκα νίντρα). Με τακτική πρακτική ενεργοποιείται η ανεμπόδιστη ροή της αναπνοής και επομένως της ζωτικής ενέργειας μέσα στο σώμα, το οποίο μπορεί σταδιακά καθώς αποτοξινώνεται και αποβάλλει τις εντάσεις του, να κάνει όλο και πιο δύσκολες ασκήσεις με λιγότερη προσπάθεια και περισσότερη επίγνωση. Η ηρεμία που επικρατεί με αυτό τον τρόπο στο σώμα και στην αναπνοή, επεκτείνεται τότε και στο νου, επιφέροντας γαλήνη και αυτοέλεγχο.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΙΟΓΚΑ

Να έρχεστε στην ώρα σας για να διατηρείται η ομαλή ροή του μαθήματος.

Nα μένετε πάντα για τη χαλάρωση στο τέλος του μαθήματος, που είναι ζωτικής σημασίας για το σώμα και το νου. Αν πρέπει να φύγετε πριν το τέλος του μαθήματος, ενημερώστε και αποχωρήστε διακριτικά.

Σεβαστείτε τους συμμαθητές σας κλείνοντας το κινητό σας και αποφεύγοντας τις έντονες συζητήσεις πριν και κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

Ακολουθείστε τις οδηγίες του εκπαιδευτή σας για τη δική σας μέγιστη ασφάλεια, εξομάλυνση της αναπνοής και απόκτηση ευλυγισίας ανάλογα πάντα με τις δυνατότητες σας. Πριν αρχίσετε τα μαθήματα ενημερώστε μας για τυχόν προβλήματα υγείας που έχετε, για να προσαρμόσουμε τις ασκήσεις και στάσεις στο δικό σας σωματότυπο. Αν δεν μπορείτε να κάνετε κάποιες ασκήσεις πιθανόν για κάποιο διάστημα να κάνετε κάποιες ευκολότερες παραλλαγές τους, μέχρι να προσαρμοστεί το σώμα σας.

Με τις κατάλληλες οδηγίες μπορείτε να χειριστείτε και τις δυσκολότερες στάσεις χρησιμοποιώντας κάποια βοηθήματα όπως ιμάντες, μαξιλάρια κλπ. 

Τα ευεργετικά αποτελέσματα του Γιόγκα, τα οποία οφείλονται στο συγχρονισμό αναπνοής και κίνησης σε συνδυασμό με πλήρη συνειδητότητα, βιώνονται μόνο με την πρακτική εξάσκηση και είναι αδύνατο να μεταφερθούν λεκτικά. Ο καθένας τα βιώνει με τις δικές του πέντε αισθήσεις και με καθοδήγηση από έναν έμπειρο εκπαιδευτή. Επίσης γίνονται αντιληπτά όχι σε ένα μεμονωμένο μάθημα, αλλά μετά από κάποιο χρονικό διάστημα που ποικίλει από άνθρωπο σε άνθρωπο, ανάλογα με την προσπάθεια που καταβάλλει. Για το λόγο αυτό παραπέμψτε συγγενείς και φίλους σε έναν δάσκαλο και αποφύγετε να δείχνετε τις ασκήσεις σε άτομα που πιθανότατα να έχουν διαφορετικές σωματικές ιδιαιτερότητες από εσάς.

Τα μαθήματα γίνονται με άδειο στομάχι ή αφού έχετε χωνέψει το προηγούμενο γεύμα τουλάχιστον τέσσερις ώρες και τα υγρά περίπου μισή ώρα.

Φορέστε καθαρά και άνετα ρούχα που διευκολύνουν την αναπνοή και την κίνηση. Προτιμότερα είναι τα βαμβακερά και ανοιχτόχρωμα ρούχα. Αποφύγετε τα βαριά κοσμήματα και αρώματα.

Φέρτε μαζί σας μια κουβέρτα για τη χαλάρωση και ένα στρωσίδι για το στρώμα σας.

Οι γυναίκες μπορούν να κάνουν Γιόγκα τις ημέρες της περιόδου, αρκεί να αποφεύγονται κάποιες στάσεις και η έντονη εκγύμναση.

Ο σκοπός του Γιόγκα είναι να απελευθερωθούν από το σώμα εντάσεις που ευθύνονται για τη μη αποτελεσματική λειτουργία οργάνων, την ανισορροπία μυών και αρθρώσεων, τη δυσκαμψία και τη γενικότερη ατονία. Κάθε σώμα εξελίσσεται σε διαφορετικό βαθμό και όλα τα σώματα δέχονται κάποιες ασκήσεις πιο ευχάριστα από άλλες. Ο εκπαιδευτης θα σας διορθώνει όταν υπάρχει ανάγκη, γι’ αυτό δεν χρειάζεται να αναρωτιέστε αν κάνετε μια άσκηση καλά. Όσο αυξάνεται η επίγνωση και η συνειδητότητά σας σε σχέση με τις ευκολίες και τους περιορισμούς του δικού σας σώματος, τόσο θα αισθάνεστε και οι ίδιοι ότι κάνετε τις ασκήσεις σωστά και θα μειώνεται η φυσική αίσθηση του ανταγωνισμού. Είναι ανώφελο να συγκρίνετε τον εαυτό σας με τους συμμαθητές, τον εκπαιδευτή σας ή τον εαυτό σας είκοσι χρόνια πριν, καθώς η τακτική εξάσκηση θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε τη φυσική σας κατάσταση και αυτό θα είναι οφθαλμοφανές και αισθητό τόσο σε σας όσο και στους άλλους σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων θα έρθετε αντιμέτωποι με τον πόνο ή τη δυσκαμψία. Σε αυτήν την περίπτωση αποφύγετε την έντονη προσπάθεια, η οποία είναι αντίθετη στην αρχή της μη βίας που είναι βασικό συστατικό του Γιόγκα. Αν νοιώσετε έντονο πόνο ή δυσφορία, σταματήστε την άσκηση που κάνετε ήρεμα και βγείτε από τη στάση. Ξεκουραστείτε για μερικές αναπνοές και επαναλάβετε την προσπάθεια ελαττώνοντας το τέντωμα ή το δυνάμωμα. Αν το δυσάρεστο αίσθημα παραμένει, ενημερώστε μας, διότι πιθανότατα κάνετε κάποιο τεχνικό λάθος, που μπορεί να διορθωθεί χρησιμοποιώντας παραλλαγές των στάσεων. Μην πιέζετε τον εαυτό σας πέρα από τα όριά σας. Αν αισθάνεστε ζαλάδα, πιθανότατα δεν έχετε συνηθίσει να αναπνέετε βαθιά. Αυτό θα διορθωθεί γρήγορα με τη συνεχή εξάσκηση.

Για τους παραπάνω λόγους είναι απαραίτητο να παρακολουθείτε τα μαθήματα με τη σειρά που γίνονται. Όταν χάνετε μαθήματα, αυτό επιδρά αρνητικά τόσο στη δική σας πρόοδο όσο και σε αυτήν των συμμαθητών σας. Η εκπαίδευση που παρέχεται, έχει σκοπό να σας διδάξει τεχνικές, τις οποίες μπορείτε να κάνετε και μόνοι σας στο σπίτι. Με αυτό τον τρόπο θα αποκομίσετε όφελος το οποίο στηρίζεται στις ατομικές σας προσπάθειες και όχι απλά στην καθοδήγηση ενός δασκάλου.

Τηλ.: 6937793723

e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

fb: Minas Gioulis

 
Τροποποίηση : Κυριακή, 05 Ιουνίου 2016 07:30
Αξιολόγησε αυτό το άρθρο
(0 Αξιολογήσεις)

Σχετικά με το ΕΜΠΡΟΣ

Το Εμπρός είναι καλλιτεχνική, κοινωνική και πολιτική κατάληψη και προσπαθεί να λειτουργεί οριζόντια. Κάθε Κυριακή μετά τις 20:00 γίνεται η Ανοιχτή του Συνέλευση όπου συζητιούνται θέματα αυτοργάνωσης και αυτοδιαχείρησης του χώρου, προγραμματισμού, θεματικών, γίνονται ενημερώσεις και λαμβάνονται από κοινού αποφάσεις. Είμαστε αντίθετες/οι σε κάθε μορφή ιεραρχίας, διακρίσεων και κάθετων συντονισμών με αναθέσεις. Με αυτοδιάθεση και αυτοδέσμευση όλων των παρόντων στην Ανοιχτή Συνέλευση για ενεργή συμμετοχή στη λειτουργία του, με αμοιβαίο σεβασμό και νιάξιμο, αυτό είναι δυνατό....περισσότερα
 

Διεύθυνση & Επικοινωνία

Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός

Ρήγα Παλαμήδη 2, Ψυρρή, Αθήνα

email : embrostheater0@gmail.com

Εγγραφή στο Newsletter

Δεν επιτρέπεται η εγγραφή από email της Microsoft. Δώστε κάποιο άλλο email.

Ακολουθήστε μας

 
Δωρεάν φιλοξενία & κατασκευή : Κατασκευή SEO Ιστοσελίδων www.e-ania.gr | Creative Commons Creative Commons 2011 - 2018 Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός
Όλο το περιεχόμενο είναι ελεύθερο προς αντιγραφή, διανομή, προβολή και μεταποίηση, αρκεί η διάθεση αυτού και του παράγωγου έργου να συνεχίσει να διατίθεται εξίσου ελεύθερα

Αναζήτηση

κανείς δεν είναι ξένος στο ΕΜΠΡΟΣ