Εκδηλώσεις του ΕΜΠΡΟΣ

Παραστάσεις - Προβολές - Ομιλίες - Συναντήσεις Ομάδων

Σάββατο, 18/12, 20:30, UNDERGROUND RESISTANCE FESTIVAL

UNDERGROUND RESISTANCE Festival
live concerts / talks / audio visual
Το Κενό Δίκτυο καλεί τους φίλους και τις φίλες του σε μια βραδιά αφιερωμένη στις underground κουλτούρες από τις αρχές της δεκαετίας του '80 μέχρι σήμερα. Το festival εκτός από τις πολύ ενδιαφέρουσες συναυλίες και τις ατμοσφαιρικές βιντεοπροβολές θα φιλοξενήσει επίσης ένα εξαιρετικό πάνελ ομιλητών (ιστορικών, καλλιτεχνών και αναλυτών κινημάτων) οι οποίοι θα μας δώσουν την ευκαιρία να αναζητήσουμε το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της αντικουλτούρας, τον υπόγειο πολιτισμό των ρομαντικών, των αντικαθεστωτικών, των ανεξάρτητων, αυτόνομων και παραβατικών, των ονειροπόλων επαναστατών, τον δικό μας πολιτισμό.
ΣΑΒΒΑΤΟ 18/12
ώρα έναρξης 20.30
Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο
Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ
(Ρ. Παλαμήδου 2, Ψυρρή)
είσοδος ελεύθερη
 
ΟΜΙΛΙΕΣ- Ανοιχτή Συζήτηση:
Ήχοι από τον Υπόγειο Κόσμο.
Η πράξη, οι θέσεις και η διαρκής παρουσία του Ελληνικού Underground στις δεκαετίες του '80 και του '90 ως πολιτιστικού, κοινωνικού και πολιτικού συμβάντος.
Ομιλητές:
Γιάννης Κολοβός, ιστορικός, συγγραφέας του βιβλίου "Κοινωνικά Απόβλητα"-
Η αντικουλτούρα που είχε αναπτυχθεί από τα χρόνια της Μεταπολίτευσης παρείχε ένα εύφορο κλίμα, στις αρχές της δεκαετίας του ’80, για τη σταδιακή ανάπτυξη ενός «underground» δικτύου που περιελάμβανε μουσικά συγκροτήματα, φωτοτυπημένα, στην πλειοψηφία τους, έντυπα που ασχολούνταν κυρίως με μουσική, τα λεγόμενα fanzines, ομάδες, κάποιους (ημι)μόνιμους ή ευκαιριακούς χώρους που προσφέρονταν για συναυλίες ή λειτουργούσαν ως στέκια και φυσικά τους έφηβους ή μεταέφηβους τότε θιασώτες αυτής της σκηνής που εναλλάσσονταν στους ρόλους και από «οπαδοί» γίνονταν δημιουργοί. Η πορεία αυτής της «από τα κάτω» συγκροτημένης νεανικής κουλτούρας, τους κόμβους κοινωνικότητας, την παραγωγή τεχνουργημάτων και τη διαμόρφωση τελετουργικών που τη συναποτέλεσαν, θα επιχειρηθεί να αναδειχθεί στην παρουσίαση αυτή, η οποία χρονικά θα καλύπτει την περίοδο από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 ως το τελευταίο μισό της επόμενης δεκαετίας.
Ηρακλής Ρενιέρης, εκδότης του fanzine "Το Κτήνος"
Ο Underground τύπος στις δεκαετίες 80 και 90. Aυτο-οργανωμένες, οπτικό ακουστικές εκδηλώσεις, συναυλίες, ανεξάρτητες εκθέσεις, δράσεις αλλά και ένα δίκτυο αλληλοσυμπληρωσης των σκηνών, των ανθρώπων και των καταστάσεων. Αυτό το πεδίο συνάντησης και δημιουργίας έγινε εφικτό μέσα από τα Underground self made περιοδικά και όλα όσα συνακολουθούσαν αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα αντικουλτούρα που μεταλαμπαδευτηκε στον ελλαδικό χώρο από τις πλατείες του Λονδίνου, της Νέας Υόρκης και τα Βερολινεζικα υπόγεια. Μια περιπλάνηση στις άγριες ημέρες και νύχτες αλλά και στα πρόσωπα και τις ομάδες που συνόδευσαν την έκρηξη, την άνθηση και την σταδιακή παρακμή του Φαινομένου. Oι γνωστές-άγνωστες πλευρές της Fanzine Πραγματικότητας, των ελπίδων αλλά και των εντάσεων που δημιούργησε.
Γιάννης Ραουζαίος (Κενό Δίκτυο)- κριτικός κινηματογράφου, ποιητής, συγγραφέας
Αντικουλτούρα και Underground. Οι επιβιώσεις αλλά και οι επαναγεννήσεις μιας Αναρχικής κουλτούρας προς έναν άλλο πολιτισμό μέσα από τις εκλάμψεις και τα αποτυπώματα ενός υπόγειου ρομαντικού πνεύματος. Οι δεκαετίες του 80 και 90 στην Ελλάδα επηρεάστηκαν σαφώς τόσο θετικά όσο και σε αντίθεση από το πνεύμα και την πράξη της Αντικουλτουρας, του Underground και των κινημάτων της Αυτονομίας στις δεκαετίες 60 και 70. Μέσα από το δημιουργικό- ποιητικό όραμα, τις πολιτικές δράσεις αλλά και τη σύνδεση με τις υπόγειες ροές αντίστασης και επίθεσης, απέναντι στα ολοκληρωτικά προτάγματα του θριαμβεύοντος καπιταλιστικού πολιτισμού, θα επιχειρηθεί να μιλήσουμε για την εμπειρία ενός κόσμου που έλπιζε δυναμικά σε έναν ολικό πολιτιστικό μετασχηματισμό. Τα ελεύθερα χωρίς αντίτιμο φεστιβάλ σε πλατείες, κατειλημμένους χώρους και πάρκα, οι Αυτόνομες Ζώνες, οι πολιτιστικές και κοινωνικές καταλήψεις όπως για παράδειγμα το Κενό Σπίτι 1 κ.α., το Punk, το Post Punk, το Underground Rock αλλά και η ακμάζουσα Rave σκηνή της περιόδου 1988- 2001, θα διερευνηθούν ως θραύσματα και εικόνες ενός προτάγματος που πίστευε βαθιά ότι - με διαφορετικούς τρόπους σε κάθε περίπτωση! -θα επιτύγχανε την Έφοδο στον Ουρανό.
 
LIVE CONCERT
 
SOMEONE WHO ISN'T ME
ADOLF PLAYS THE JAZZ
HEAD ON
TASOS SAGRIS+ WHODOES
+
dj Junior X
dj Chaotic Moon
Memento Mori
visuals / light show: Void Optical Art Laboratories
 
 
SOMEONE WHO ISN'T ME
Oι Someone Who isnt Me (a k.a. S.W.I.M.) είναι μια γυναικεία μπάντα από την Αθήνα , που αποτελείται από τη Loo, τη Μαρία και τη Τζίνα. Λατρευουν τα αναλογικά synths, τις surf , γλυκές και χαοτικες κιθάρες και τους 80's ρυθμούς. Έχουν κυκλοφορήσει 2 7ιντσα , το Gomenaki και το Stop and Remember (ft Σtella) και ένα δίσκο το Dance With You( Amour Records) . Το video clip τους Gomenaki ύστερα από την αίσθηση που προκάλεσε όταν βγήκε κέρδισε το sound award for best music video στο Indie Memphis International Film Festival (2019) . Αυτή τη στιγμή μιξάρουν τον δεύτερο τους δίσκο Heartbreaker. Έχουν γράψει μουσική για θεατρικά και ταινίες βωβού κινηματογράφου. Μόλις κυκλοφόρησαν με τη United We Fly το soundtrack που έγραψαν για την μικρού μήκους ταινία "Αμυγδαλή" της Μαρίας Χατζάκου το οποίο βραβεύτηκε στο φεστιβάλ της Δράμας ως καλύτερη πρωτότυπη μουσική για ταινία.
https://swimtheband.bandcamp.com
https://www.youtube.com/c/SomeoneWhoIsntMe
ADOLF PLAYS THE JAZZ
Οι Adolf Plays The Jazz κουβαλούν μια 15ετή πορεία εξερεύνησης του ηλεκτρικού θορύβου, περιδιαβαίνοντας σε post-rock, shoegaze και post-punk μονοπάτια. Μετά τα πρώτα EP του 2005, Cognac Or Brandy και Muzzle The Birds, κυκλοφόρησαν το πρώτο τους album με τίτλο Art Brokolo το 2006. Η πρώτη περίοδος με έντονο post-rock άρωμα ολοκληρώνεται με τo πιο ηλεκτρονικό Melt EP (2007), το 2ο τους album, Day 4 | Urban Fiction (2007) και το Stealth EP (2008). Στη συνέχεια, με το Dirty Waters (2009) μπαίνουν σε πιο άγρια ύδατα και 3 χρόνια μετά θα ηχογραφήσουν το Form Follows Function (2012), ενώ θα ακολουθήσουν αρκετά live σε ολόκληρη τη χώρα. Το μέχρι σήμερα τελευταίο τους album έρχεται το 2015 με τίτλο Tinder όπου οδηγούν τον ήχο τους μέσα από ένα shoegaze/ drone φίλτρο με noise απολήξεις. Στις αρχές του 2022 αναμένεται το νέο, 6ο τους album, με τίτλο Low Life | We Can't Lose. We Already Have Lost με τη μπάντα να διατηρεί το εικονοπλαστικό, κινηματογραφικό της ήχο και μέσα από post-rock και post-punk συνθέσεις να δημιουργεί μικρές ιστορίες που προσπαθούν να αποτυπώσουν την επιρροή της οικονομικής, κοινωνικό-πολιτικής, αλλά και της πρόσφατης ιικής κρίσης, στον ψυχισμό των πολιτών.
https://adolfplaysthejazz1.bandcamp.com
HEAD ON
Oι Head On είναι μια heavy rock/post punk μπάντα που δημιουργήθηκε στην Αθήνα το 2014. O πρώτος τους δίσκος “Ubik”, κυκλοφόρησε τον Μάιο του 2018, διαδικτυακά αλλά και σε Βινύλιο από την ίδια την μπάντα. Το καλοκαίρι του 2019, κυκλοφόρησαν -διαδικτυακά- το ομώνυμο ορχηστρικό single τους. Η τελευταία κυκλοφορία της μπάντας έγινε τον Γενάρη του 2020, με τίτλο “Robert Christgau//Greil Marcus” και αποτελείται από δύο καινούρια κομμάτια.
https://headongreece.bandcamp.com/
https://youtube.com/c/HeadOnGR
https://open.spotify.com/artist/3Kgtbi7piVA78Yxj0N3hgf...
TASOS SAGRIS+WHODOES
O Τάσος Σαγρής είναι ποιητής και θεατρικός σκηνοθέτης. Το 1990 πήρε μέρος στην δημιουργία της "Ομάδας Στον Τρόμο του Κενού", μετέπειτα "Κενό Δίκτυο". Συμμετείχε, σαν τραγουδιστής, στο συγκρότημα Horror Vacui, οι οποίοι κυκλοφόρησαν τον δίσκο "Πόθος: Μια τριλογία για τον Άγγελο" (1994). Το multi media / spoken word ντουέτο "Τάσος Σαγρής + Whodoes" εξερευνά τον ήχο της ατέρμονης μητροπολιτικής πίεσης. Μέσα από την ποίηση του ο Σαγρής φωτογραφίζει την τρέχουσα εποχή σε πολιτικό, κοινωνικό και υπαρξιακό επίπεδο, παραθέτοντας ερωτηματικά για το παρόν και το μέλλον αυτού του κόσμου, αναζητώντας στιγμές εξέγερσης και διεξόδους διαφυγής. Η συνθετική ποικιλομορφία του Whodoes ενισχύει συναισθηματικά το νόημα των λέξεων μέσα από post rock, avant garde και electronica συνθέσεις που δίνουν μια κινηματογραφική διάσταση στο σύνολο του έργου. Το ντουέτο κυκλοφόρησε πρόσφατα τον πρώτο του δίσκο "Φαινομενολογία της Γκιλοτίνας" ενώ πριν την πανδημία ταξίδεψε στην Ευρώπη για συναυλίες σε φεστιβάλ ποίησης και μουσεία. Τα βίντεο-ποιήματα που δημιουργήσανε με αφορμή τον δίσκο τους έχουν προβληθεί σε φεστιβάλ πειραματικού κινηματογράφου σε 8 διαφορετικές χώρες. Ο Whodoes πρόκειται να κυκλοφορήσει τον 4 προσωπικό του άλμπουμ "Sky Connected" μέσα στους επόμενους μήνες, ενώ η παράσταση "Μεταμόρφωση" (Franz Kafka) σε σκηνοθεσία Τάσου Σαγρή ξεκινά για 3η χρονιά στο Θέατρο Πόρτα στις 15/1/2022.
https://sagris-whodoes-theinstitute.bandcamp.com/releases
https://whodoes.bandcamp.com/
https://youtu.be/YeXhjJnzKzc
διοργάνωση:
ΚΕΝΟ ΔΙΚΤΥΟ http://voidnetwork.gr
Σεξιστικές, ομοφοβικές και παραβιαστικές συμπεριφορές δεν θα γίνουν ανεκτές. Αν πέσει στην αντίληψη σας κάποια ανάλογη κατάσταση παρακαλούμε ειδοποιήστε αμέσως τα άτομα στο μπαρ της εκδήλωσης. 
Τροποποίηση : Τρίτη, 14 Δεκεμβρίου 2021 03:06
Αξιολόγησε αυτό το άρθρο
(0 Αξιολογήσεις)

Σχετικά με το ΕΜΠΡΟΣ

Το Εμπρός είναι καλλιτεχνική, κοινωνική και πολιτική κατάληψη και προσπαθεί να λειτουργεί οριζόντια. Κάθε Κυριακή μετά τις 20:00 γίνεται η Ανοιχτή του Συνέλευση όπου συζητιούνται θέματα αυτοργάνωσης και αυτοδιαχείρησης του χώρου, προγραμματισμού, θεματικών, γίνονται ενημερώσεις και λαμβάνονται από κοινού αποφάσεις. Είμαστε αντίθετες/οι σε κάθε μορφή ιεραρχίας, διακρίσεων και κάθετων συντονισμών με αναθέσεις. Με αυτοδιάθεση και αυτοδέσμευση όλων των παρόντων στην Ανοιχτή Συνέλευση για ενεργή συμμετοχή στη λειτουργία του, με αμοιβαίο σεβασμό και νιάξιμο, αυτό είναι δυνατό....περισσότερα
 

Διεύθυνση & Επικοινωνία

Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός

Ρήγα Παλαμήδη 2, Ψυρρή, Αθήνα

email : embrostheater0@gmail.com

Δεν λειτουργεί η εγγραφή από email της Microsoft (hotmail και windows live). Σας παρακαλούμε δώστε κάποιο άλλο email.

Ακολουθήστε μας

 
Creative Commons Creative Commons 2011 - 2017 Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός
Όλο το περιεχόμενο είναι ελεύθερο προς αντιγραφή, διανομή, προβολή και μεταποίηση, αρκεί η διάθεση αυτού και του παράγωγου έργου να συνεχίσει να διατίθεται εξίσου ελεύθερα

Αναζήτηση

κανείς δεν είναι ξένος στο ΕΜΠΡΟΣ